Zaštita mladeži u Hrvatskom Telekomu
Za djecu i mlade ljude koji odrastaju u današnje vrijeme, interaktivna komunikacijska tehnologija (ICT) važno je sredstvo povezivanja i komunikacije s vršnjacima i roditeljima, dobivanja korisnih informacija, razmjene sadržaja i interesa te neizbježno sredstvo učenja.
Hrvatski Telekom je angažiran u provedbi medijske zaštite mladeži.
Tako smo 2008. godine poduprli Unicef i Hrabri telefon u provedbi akcije Prekini lanac. Osnovna je poruka kampanje da zlonamjerne poruke poslane mobitelom i internetom mogu imati iznimno opasne posljedice za djecu. Ne prosljeđujući takve poruke djeca mogu zaustaviti nasilje i na taj način pomoći vršnjacima koji postanu žrtvama elektroničkoga nasilja. Odrasli, roditelji i učitelji u školama mogu poučiti djecu korektnom ponašanju u svijetu novih medija i tako spriječiti nasilje i prije nego što se dogodi.
Djeca i mladež brzo shvaćaju kako funkcioniraju moderne tehnologije – u pravilu rukuju uređajima brže od svojih roditelja ili učitelja. Međutim, taj pozitivni razvoj ima i određeni nedostatak jer maloljetnici nisu dovoljno svjesni mogućih opasnosti. To vrijedi i za njihove roditelje i odgajatelje koji mladima moraju prenijeti upute za sigurno služenje modernim komunikacijskim i medijskim tehnologijama. HT stoga podupire cijeli niz inicijativa, pouka i informacija o sigurnom rukovanju mobitelima i slično, te nudi jednostavne instrumente za praktičnu provedbu razumnih mjera.
Savjeti kako zaštititi dijete
Savjetujte djeci:
- da svoj broj daju jedino članovima obitelji i prijateljima koje dobro poznaju i kojima vjeruju
- da ne dopuste da ih netko uvjeri u to da im povjere osobne informacije o sebi ili da naprave nešto zbog čega bi se sramili ili zbog čega bi im bilo neugodno, ako bi to kasnije bilo otkriveno putem mobilnih uređaja
- da dobro promisle prije no što pošalju slike ili snimke samih sebe jer se one mogu lako promijeniti i završiti u krivim rukama
- da ne odgovaraju na tekstualne ili slikovne poruke koje ne žele primati – najbolji način izlaženja na kraj s nasilničkim ponašanjem jest da ga se ignorira
- da kažu osobi kojoj vjeruju ako netko upotrebljava mobitel s kamerom na njima neugodan način
- da ne ostavljaju svoje mobitele bez nadzora.
USLUGE HRVATSKOG TELEKOMA ZA ZAŠTITU DJECE
Dozvoljeni kontakti
Izdvajamo uslugu Roditeljske zaštite koju Hrvatski Telekom besplatno nudi svim svojim korisnicima na bonove i pretplatnicima, neovisno o uređaju koji imaju.
Ona omogućuje roditeljima da kreiraju listu kontakata i time sami odrede do 20 brojeva koje njihova djeca mogu zvati ili slati SMS/MMS poruke sa svojih mobilnih telefona, neovisno o tome na kojoj se mreži nalazi odabrani broj te je li fiksni ili mobilni. Svi pozivi i slanje poruka prema ostalim brojevima (osim hitnih poziva i poziva prema Službi za korisnike) su zabranjeni te na taj način roditelji mogu biti sigurni da dijete neće biti u kontaktu s nekim koga oni ne odobravaju. Usluga se može aktivirati u T-Centru, na Moj T Portalu ili pozivom Službi za korisnike.
Pristup internetu
Na isti način roditelji mogu sami odlučiti hoće li njihova djeca na svom mobitelu imati pristup internetu. Jednostavnom posjetom T-Centru, online na Moj T Portalu ili pozivom operateru zatražite da se na tom broju onemogući surfanje internetom i vaše dijete neće moći posjetiti niti jednu internetsku stranicu na svom mobilnom telefonu.
Blokiranje poziva
Usluga blokiranja poziva omogućuje vam blokiranje različitih skupina dolaznih i odlaznih poziva, uz upotrebu četveroznamenkaste lozinke (dodjeljuje se na zahtjev).
SMS Daj nazovi
Čak i kad na svome Simpa računu imate manje od 50 lipa možete se javiti svojim najdražima!
Svi Simpa korisnici mjesečno mogu poslati do 10 SMS Daj nazovi poruka prema korisnicima T-Mobile HR mreže.
Kontrola troškova
Mladi žele najnovije trendove u modi i tehnologiji. To znači da vi kao roditelj morate izabrati između troška kupnje paketa prepaid usluge i mobilnog telefona ili sklopiti ugovor za pravi proizvod po pravoj cijeni.
Usluge s dodatnom vrijednošću
Usluga Premium SMS je usluga kod koje se SMS poruka koju korisnik šalje prema nekom kratkom kodu naplaćuje po cijeni koja je viša od standardne cijene slanja SMS poruke, ovisno o tome na koje se odredište šalje, a u skladu s propisanim cjenikom.
Postoje i usluge koje se naplaćuju po isporuci, a ostvaruju se putem SMS, MMS, WAP usluga ili putem usluge Mobilni Internet.
Prilikom oglašavanja ove vrste usluga, obavezno je navesti uvjete korištenja, jasno istaknuti cijenu i kontakt za pritužbe, te jasno istaknuti je li riječ o usluzi za odrasle (18+). Za prekid primanja poruka koje generiraju takve usluge najčešće je dovoljno odgovoriti na primljenu poruku tekstom STOP, a ako nije moguće odgovoriti na poruku, preporučujemo vam da se obratite Službi za korisnike.